05 September, 2009

Meniti Ramadhan kareem

Alhamdulillah harini dalam sedar tak sedar da 15ramadhan,da separuh ramadhan kita tempuhi.. yang hidup teruskan amal, yang telah pergi moga Allah tempatkan di kalangan orang yang mukminin dan di Syurga Jannah.Ameen.

Takziah buat keluarga kak Azlina. Kejuhudan beliau dalam meneruskan pelajaran untuk menjadi bakal pendidik moga2 Allah hitung sebagai amal yang baik. Pemergiannya tanpa kita pinta. Tapi itulah perancangan Allah yang tak tercapai dek fikiran kita.

Tertarik konsep penjelasan cik Dayah dalam kelas wacana semalam(Jumaat). Selama ni saya tak terfikir pun..dapat ilmu baru alhamdulillah. Menurut cik Dayah" mentaliti masyarakat melayu ajar anak bertudung bukan menutup aurat. Itu 1 fahaman yang perlu dibetulkan,mmg betul kata cik dayah. Ermm sebab 2 remaja n budak2 serta makcik2 skrg pakai tudung tapi tangan terdedah,kaki tak pakai stokin.

Kuar plak macam2 fesyen tudung skrg lagilah bertambah fesyen yang 'free2' yang silap ukur kain. Jadi sama2 la pikir balik..bukan galakkan anak,adik pakai tudung..tapi yang penting MENUTUP AURAT..jelaskan aurat lelaki cam mane,perempuan cam mane, baru diorang faham konsep pemakaian yang sempurna tanpa
nak 'free2' part2 badan kan?Ingat.

Rindu kat syifa', apalah syifa' buat skrg ek?=) Moga kerinduan ni k.long sndrkan untuk mendapat cinta Rabbul Izzati..

No comments: