22 October, 2010

Hola!

Buenas tardes...
hehe..
yo en sepanol....Excelente!
Vamos a escuchar..Bien!...hihi


Estudio es espanol en es semestre. Memang happening la den..teruja pun ade. Bagi mengelakkan ada orang pening2 lalat den campur-campur la cakap ni...mudah cikit..hehe...kita kongsi2 ilmu ea=)

ok den kenalkan diri dlm spanish k=D

Nahdia: Hola! yo soy Nahdia. Como te llamas? (hai! nama saya Nahdia. Awak?
Miedya: Hola! Me llamo Miedya.    (hai nama saya Miedya)
Nahdia: Como Estas?  (how are you)
Miedya: Bien, y tu? (baik,awak?)
Nahdia: Muy bien tambien. De donde eres? (saya baik2 juga. Awak tinggal kat mane?)
Miedya: Soy de Mentakab, y tu? (saya tinggal di mentakab, awak pulak?
Nahdia: Soy de kuantan.. Cuantos anos tienes? (berapa umur awk?)
Miedya: Tengo venty tres (23) anos. y tu? (umur saya 23thun,awak?)
Nahdia: Ah si! yo tambien. (oh ya. sama la saya)
Miedya: bueno, mucho gusto.  (nice to meet u)
Nahdia: El placer es mio (me too)
Miedya: Hasta luego (semoga kita jumpa lagi)
Nahdia:hasta luego,hasta manana
Miedya: Adios (bye)

itulah sedikit sebanyak...nak kenalkan diri.
den bagi la contoh2 ayat ringkas yang den ingat:

Estoy mal!: sakit, tak sihat.
un poco mal: tak berapa sihat la.
echar de menos: miss u
ya basta!: sudah2..cukup2..
porla manana: esok pagi
como seva?: macam mana?
Que te pasa?: What happen?
te quiero  para siempre: i love u forever
Buenas noches!: good night!
Hasta pronto : kejap lagi jumpa ek.
me gusta cocinar: saya suka memasak
me gusta leer : saya suka baca buku
me gusta ver la television: saya suka tgk tv
tengo que ir ahora: saya nak pulang dulu.




Cukup la dulu tu..sebenarnya dari awal lg patut i share ilmu ni..seronok belajar bahasa yang kita tak tahu..lagi2 sepanyol ni negara hebat=)
sebenarnya teringin nak pergi sana. nak tengok kawasan Hambra.da tau bahasa ckit2 leh la communicate nnti kat sane..atas usaha je belajar sungguh2.kan2?
k lah...nak qailullah la jap..petang ni rest kat rumah je...penat suda~

hasta luego!
terima kasih=)


No comments: