19 August, 2010

Masih terulang kenangan itu

Ogos sudah di pertengahan..namun jemariku sudah kaku untuk menulis melakar kata seperti lalu..Amat mudah mencipta alasan sibuk..lantaran amanah exco yang dipikul...bak kata Ust. Zulfiqar dalam kelas..bayak betul alasan..mata terpana..t'telan air liur..erk!...pose ni..terkena batang hidung sendiri..balik rumah suya(my beloved roomate) dah m'celah bicara senja sayu..."akk nape x update blog"...benda yang terlintas di benak minggu lepas,tapi abaikan je..alasan mudah je meluncur laju"..akk sibuk la,lepas pegang jawatan ni...cukup mudah..alasan2..kalaulah encik alasan tu dapat b'cakap,memang sah aku kene caci maki kne marah balik dengan encik ALASAN..maaf ye encik alasan. tak berniat pun nak menyalahkanmu...huhu=)...

so atas sokongan moral tu, aku coretkan jua..dah lame x membebel,mengarut2 ni kan.emosi tengah bercampur baur ni memang masa yang seswai sangat lah nak tulis,asyik baca blog orang je.ayat pulak power2..memang best lah.tapi pd ku,ayat power2 yang diorg tulis tu agaknye diorg amalkan ke x?hayati x?haa...aku tanak la lebat b'cakap tapi habuk pun taraaak.

3 (TIGA) bulan yang berlalu memang pelbagai cerita macam2 menduga diriku...namun itulah ujian hidup selagi bernafas atas dunia ni..siapa sunyi dari dugaan??siapa??tolong jawab ckit..takdak kan?kan?kan?...
tapi biarlah terus manis berlalu dalam hidupku..ye semua manis..kalau aku tak hadap semua tu,aku setabah arini ke?aku kuat sampai sekarang ke?aku mampu hidup sampai sekarang ke?walau detik ajal tu sentiasa berlegar2 disekekilingku...terus memburu rahsia saat kematianku...adakah dalam sedarku?atau tanpa sedarku??itulah persoalan tiada jawapan padaku.

Bab belajar memang x yah cter la,same je cam dulu,yang lain lecturer dan subjek,assingment bese la.da nama student kan.itulah yang kene mhadapnye..tapi amalan lain agak2 b'tambah x?cakap bab amalan ni memang agak terasa sebenarnya..rarely,nak bace 3maqra' pun sakit kan..alasan banyak sangat!..sudah!cukup! marah encik alasan nanti.

kepulanganku di awal ramadhan m'ceriakan ayahanda bonda..patut pun beria suruh balik.ade buka pose IKRAM kebetulan balik tu..ramai gak la yang datang..mak amik peluang  cakap hal DATO' JODOH. aku dah tak keruan...mak da cakap hal borang bait muslim(BM) .sebenarnya benda yang pantang bagiku dato' jodoh ni.camne la mak boleh sebut lagi..da nekad tahun depan...aku puas mengelak.mak dah syak yang bukan2..haaa mesti dah ade calon lain ni...aduuuh ke situ plak mak ni...ape nak cakap ni???ermm.Diam tanpa jawapan..terus gelek je kepok. (kebetulan tengah gelek kepok nak goreng)...ayah plak kat luar tengah bersih tebu nak hntar mesin curi2 dengar..macam la aku x  nampak...=D.

Benjolan pada bahu ecah makin membesar lagi..buat aku tambah risau.aku la yang bawak m'hadap tuan DOKTOR dulu.3x appoinment doktor,3 kali la aku kne m'jawab "anak ke ni". jawabku: "eh, taklah adik ni...", arggggh tension.tua sangat ke aku ni??haha... mak2 bapak2 budak kecik lain pandang slack je..agok2 r.cuma appoinment ke-4 arini aku x sempat nak teman..memang x sempat pun,kalau ada roket yang bawakkan aku ke kuantan xpelah!nak roket,nak roket!....huwaaaaa..='(... itulah kelemahan,sakit orang kemain lagi amik tau...sakit sendiri x peduli!..mane x kne marah dengan .........3@7^8%.

nantilah suya ye...ade mase akk coretkan sajak ke @ pape ke.memang sblm ni idea melimpah ruah dalam otak tapi pas die b'pusing2 dalam salur darah tu...makin hilang sikit demi sikit...tanda tua,tua sungguh2 tua. sampaikan semua barang yang akak tak jumpa pun akak tanye suya kan.SUYA ibarat PA tak berbayar...hehe. berKHIDMAT IKHLAS UNTUK AKAK.thaaaaaaaaaaaaaaanks SUYA.

p/s: thanks suya tolong akak mase separuh nak mati semalam... masakkan lauk,buatkan kopi radiX gler2 kaw PANaS,letakkan kicap (mu Faveret),hanguskan SATE,sedap gak makan...haha

ntah isi entry ni kne x dengan tajuk...senGAL!=D

No comments: