01 January, 2011

2011, so what?

Salam alaik semua....

Sebut tahun baru je memasing dah terpikir yang baru2 je smua. Benda baru, kata2 baru,,, boleh kata yang up 2 date la semua...sesuai dengan peredaran zaman la katakan. Ok...cakap banyak pun tak guna kan..yang penting setiap yang kita cakap tu HARUS DILAKSANAKAN!...itu yang paling PENTING tau!.


Den tak mengharapkan banyak sangat, cukuplah den berharap tahun 2011 ini lebih mengajar den mengenal erti matang yang sebenar. Bakal menjengah 24 tahun. Macam tak percaya la plak. Rasa macam dalam kepompong kanak-kanak Ribena lagi..Kawan2 den yang lain dah kelek anak pun,den??hehe:). Rasa tak bersedia lagi untuk semua itu. Kalau dulu bila sampai tahun baru mesti terkeluar azam ni, bukan pada den je, pada korang jugak la:):

1. Jadi anak soleh
2. Tak tinggal solat
3. Berbakti pada kedua ibubapa

kan2?betul tak?? :)


Ia adalah benda lazim la orang kata. Ia bukan azam bagi den tapi 1 KEMESTIAN yang harus dilaksanakan dan dipikul oleh setiap insan selagi bergelar HAMBA ALLAH & ANAK KEPADA IBUBAPA=).

Dunia ni ibarat roda je orang kata, den mengiyakan jugak kadang2..kita akan berdepan dan tempuhi benda yang sama nenek moyang kita lalui. Cuma keadaan yang berbeza. Zaman dewasa, tua, cuma masa akan bergerak dan kita tak tahu umur kita sehingga saat berapa?. Mampu mencapai  usia 30?40?. Sekarang den banyak menilai kehidupan. Apa makna semua tu ek?? Orang lain boleh share & terus share segala yang terbuku di hati..tapi bagi den, ia seolah dah tak bererti bagi diri sendiri. Rasa lebih baik terpendam di lubuk hati...

Itulah ragam kehidupan sentiasa bermain dengan perasaan. kadangkala rasa seakan tuah bukan bermilik pada kita=)...sabar!..ini bukan masa kita...Allah Maha Adil :)


Oklah papepun diharapkan tahun baru yang bermula dengan musim sejuk ditemani titisan hujan rahmat ini terus memberikan segalanya yang terbaik.. Andai perkara yang tidak dijangkakan berlaku, itu semua menguji keimanan dan kesabaran den selaku hamba yang lemah kala ini. Lemah bukan bererti ku harus mendiamkan diri membiarkan tangan2 Israel insan dajal membahamku!!!

hadirnya 2011 diharapkan terus:

~Hadiahkan kesihatan yang baik buat den serta nikmat umur yang diberkati.
~Melakar ceria berpanjangan di tangkai hati bersama Inche saya.
~Menggalas tanggungjawab seadanya yang den mampu laksanakan.
~Hadirkan kesedaran buat diri bermuhasabah andai diri den terlalu leka.
~Teruskan usaha tamatkan pengajian dengan keputusan terbaik untuk masa depan.

No comments: