04 February, 2011

Belajar Mengurus

Setelah sekian lama den sepikan diri dari alam maya blog ini,jeng3...
den muncul kembali dikala waktu senggang yang sudah ada terbentang ini
eh,gambar cincin ape lak atas ni??hehe.nak tau kene bace kisah selanjutnya.

Assalamualaikum..................
sape ade kat dalam?saya kat luar...:)
boleh masuk tak?=)


ha udah nak mengarut lebih2..dah lame x gurau2 kan.den pun RINDU..hehe. Mentang2 la dah masuk sem baru leh plak nak mnyepikan diri ek..pandai la!Oklah dalam masa yang berharga ini den nak share banyak benda.tapi pasal den la...bukan pasal orang lain la.den yang bikin ini punya  blog.So, sukati den la nak karang karangan berjela berapa panjang tanpa noktah!MUKTAMAD...hihi

eh,lupe lak...korang sihat x?
ha,korang tu ape? hek elle...buat2 tanya lak.
Ok...fine!..awak,awak,awak semua sihat x?
ha pueh hati??? :)


Bermula semester ini dengan ranjau nak onak duri yang menggila. Dengan jadual yang kelas start 8pagi berduyun-duyun seakan menghalang tido lenaku terus diulit hingga mentari tegak. Nasib... Tapi bagus gak. dah memang tugas belajar...so,jihad tu kene teruskan la,bukan buat Taik Mata lak!..Bulan Januari yang berlalu memang mnyerlahkan ke"busy"an den sebenarnya. Seakan nikmat udara yang dihirup ini sekadar separuh je dalam balang oksigen tu. Tindakan kena cepat. Hidup dalam kejar masa.Banyak sangat nak dilakukan. Adatlah insan berjuang, pikul amanah yang diberikan. Jika kita mampu ambil tanggungjawab berat, bermakna kita mampu. Penat lelah tu biasalah. Sapa tak pernah letih dalam hidup. Tapi jangan jadikan LEtih sebagai alasan untuk terus maLAS..o.k?ke da k.o bace perenggan p1 ni..hihiihi

Alhamdulillah juga, rezeki dengan UKLK ni bertambah2..Program yang dirancang pun diharap diperkenankan semua. Bila tengok program yang bersusun-susun tiap minggu terpikir den..
1. Bila masa study?
2.Bila masa buat assigment?
3.Bila masa nak balik kampung?
4.Bila masa nak enjoy?
5. Bila masa nak usrah?

ha dan makin banyak bila masa,bila masa akan keluar... haaaa

Inilah pentingnya Pengurusan Diri & Masa pada diri sendiri. Kita jangan biarkan diri kita dikuasai oleh orang lain. Orang disekeliling ini ibarat musuh(jangan termakan hasutan dengan gerak geri orang lain). Ha ape,contoh??. Ok, contohnya la kan..masuk bilik tengok kawan korang sedap kroooh tido. Eh, tak semena2 korang plak amik bantal sorong kelapa eh silap,kepala pada bantal tu. Padahal tadi beria-ria kata nak jemur baju la, cari buku la..ha itulah maksudnya. 

Senang cter camni la..korang kan makin besar(bukan badan membesar{tolong paham}), akhil baligh,tau beza mana baik mana buruk.. So, tolonglah.... jangan tak baik la kan korang nak wat perkara yang sia2, x berfaedah, x beri manfaat, tak berguna dan sewaktu dengannya. Pentingnya kesedaran kita perlu mencorak diri sendiri. Jangan bergantung harap pada orang lain. Minta tolong boleh. Tapi jangan sampai menyusahkan sahabat kita yang lain. Adakala kita tak sedar tau, tindak tanduk kita diperhatikan dan menjadi buah mulut orang berkata sana-sini.

Ok..Januari yang berlalu..eh jap feeling lagu januari disini. hehe:)

1. Program gotong-royong Masjid
dari sidang dapur.
den dapat tugas memasak..waah ape lagi excited la..time ni la makcik2 ni nak cari calon menantu kan..haha,pasan!.
2.Kempen keselamatan Jalan Raya. Ni program den yang handle. Penat lelah korban masa, airmata, tenaga, wang ringgit..nilah hasilnya yang termampu.
duk dengan orang hebat2..segan weh

3. Pertandingan Memancing. Lihat gambar di sini
4. Tahniah Sal & Shah.dua2 kawan KIPSAS dulu. Sudah sampai seruan nikah kalian berdua..hehe

5. Pergi Kedah. Hehe..yang ni best la..p meminang adik.bakal dapat adik ipar tak lama lagi.hehe sOnoK2... kalau dapat 2 sekaligus best gak..mane tau muaz pun nak kan??haha.jangan Maraaa!=)
ha,den bila??ala den tak kecoh2 hal kawen ni. Nanti sampai mase den bagitau la..ape susah2..hehe.kan2?Cincin kat atas tu kami punya keje la yang pilih dengan mak last minute p cari kat kedai=). Kami berkenan yang tu.comel..hehe. Moga manis nanti bila dah tersarung=)..hihihi
hayati kehidupan mr.padi =)
Itulah al-kisah Januari yang telah ditinggalkan. Entah pasni sempat lagi tak den nak berceloteh dalam blog ni. banyak xtvt yang disusun tiap2 minggu. Tugas hakiki den pun banyak...ilmu perlu dibajai,otak perlu sentiasa diperah untuk kekuatan daya tahan fikir. Moga akal yang telah dikurniakan ni dapat digunakan dengan sebaiknya.Ok SElamat Mengurus ye kawan2..

babai:)











No comments: