30 November, 2009

Salam aidil adha&tahniah buat nisah&taufikh

Hamdallah

Kisah 1
ku masih diberi ruang untuk mencoret seuntai kata untuk dirasa bersama kalian. Sebenarnya masih terasa kepenatan baru pulang dari Terengganu bersama adik2 tercinta,menghantar tok kesayangan sambil menghadiri walimah sanak saudara di sana.Raya alhamdulillah ok.cuaca pun baik..cuma jalan ke terengganu banyak berlubang. Teruk jgk..Raya tahun ni disambut ala kadar.

Raya pertama mmg bz ckit kene uruskan senarai nama yang sertai korban..ada yang datang,ada yang tak datang amik..ada mintak agihkan.Beruntung pada hati2 yang celik pada pengorbanan nabi Allah pada saudaranya sendiri. Andai kisah ini dihayati oleh insan pelusuk alam,maka tiada lah fakir miskin melarat2.Kehadiran fakir miskin pun tidak boleh kita mencemuh,bukan kehendak dirinya jua jadi begitu..Wujud barakah juga,agar si kaya raya dapat menyumbangkan sebahagian harta dan keuntungan untuk golongan bawahan..iNdah2 aturan Allah.

Moga pengorbanan dalam segenap hal yang kita lalui dan laburkan diredhai oleh Allah SWT.Selesai 1 kisah.

Kisah 2

On the way pulang semalam sahabat bertalu2 call,tanyakan ada dimana.Semalam berlangsungnya walimah Nur Hanisah Mohamad Ros& Mohd Taufikh Nazri.Di sebabkan 'jam' yang teramat sangat,orang tganu berpusu2 balik KL&tempat kerja masing2.kat jambatan terengganu da kereta bergerak perlahan..ingat dapat target 4jam leh sampai itupun da lencong ke jalan alternatif Kuantan-Chukai melalui kampung Ibok.

Sampai teratak nisah kenduri da selesai.Tak sempat nak bergambar..pengantin da tukar baju pun=).Anyway tahniah pada sesiapa yang bertunang&bergelar raja sehari.

No comments: