23 November, 2009

S.t.r.e.s.s

Anda stress?pernah mengalaminya?perit menghadapinya?pelbagai terjahan soalan yang bermain di benak fikiran memikirkan stress.Semua orang akan laluinya. Tak kiralah time belajar,kerja,hal keluarga,hal jodoh&kahwin =)...hakikatnya kita semua akan menghadapinya..cuma persoalannya bagaimana untuk kita mengatasinya??.

Ibarat kepompong rama2 yang dipotong untuk membenarkan rama2 cantik indah terbang tanpa mengalami proses stress untuk keluar sendiri,ia tidak akan dapat bertahan lama untuk terus hidup.Biarkan ia merasai dan menikmati stress dengan sepenuhnya dan akhirnya ia mampu membuktikan ia mampu mengatasinya sendiri.Sungguh ajaib ciptaan Allah yang tak terjangkau akal manusia.

Apa yang penting di sini,mengadu merayu la pada Allah..stress yang kita hadapi sebenarnya cubaan Allah lantaran alpa dan lalai kita pd Allah walau seketika,ditimpa stress yang kita pinta, diuji mahu lihat sejauh mana taqarrub kita pada-Nya. Sedarlah teman...

Janganlah hanya menyalahkan orang sana orang sini,problem itu dan ini dan beribu2 alasan tanpa menunding pada diri sendiri..Ingatlah kalian stress membuatkan kita kuat,kita matang dan terus menikmati hidup dengan lebih bermakna bagi mereka yang memikirkan kebaikan setelah stress dapat diatasi, biarlah ditemani airmata,ia hanya sementara..kesudahannya akan jadi INDAH..=)

Stress adalah proses biasa dalam kehidupan, menjadikan kehidupan lebih sempurna pada masa akan datang.Jadi, selamat menikmati stress anda...

No comments: