26 February, 2010

celoteh lagi

salam

Sungguh hatiku kian tenang, kian diteduh rimbunan mawaddah secara perlahan2..nak berubah tidak perlu drastik.perlahan2..bila kerja bertimbun2 memang setan dan sekutunya makin kuat mengacau bilaukan jiwa manusia yang sudah lemah.. yang penting check-list amal. Sungguh ku kalah dengan permainan setan. ya Allah ampuni daku.Kuatkan akal,perasaan serta jasadku yang seadanya ini. Sungguh ku kian merangkak menjadi lebih baik..moga rangkakku tidak menjadi tempang dengan dugaan yang kian hadir bak jarum peniti halus mencucuk kaki tanpa sedar. yang ada diabetes makin dibiar makin membarah la dibuatnya..

Aku diuji tanda sayang-Nya pencipta padaku..Alhamdulillah.ada hikmah.Rasa sulitku setenang air dilautan setelah dibuai ayat2 indah nasihat dari blog sahabat.Hatiku kental.ya, kembali kepada sang Pencipta..raih redha-Nya. Lupakan isi dunia yang penuh helah.siapalah aku mampu menolak takdir-Nya andai diuji.. jangan disangka insan yang hebat dalam penulisan takde masalah.

hujan sedang merenyai sekarang..kejap lagi lebat la tu,begitu juga ujian pada manusia,kadang2 small matter je.tapi tambah melarat2 dek perasaan yang x t'kontrol.tapi hujan ni rahmat.bawa berkat seluruh alam.....~ hayati mood dalam hujan~....

oklah sampai cni dl nak celoteh,nak siapkan slide plak ni..esok bentang pasal rehlah ilmiah+posing gler2 aritu...

kamera...ermm sampai misr da,ape kabo la agaknye kamera tu. mengidam nak beli yang lain.. nikon,nak sambar DSLR x mampu lg.letak syarat hantaran la..lalala..hehe,suka hati je nak mintak2 x malu!. hantaran ku ke akhirat ntah selamat ke tidak,ntah dicatat ntah tidak.banyakkan beramal,muhasabah nahdia,kuat2!..udaah.

No comments: